zaterdag 13 oktober 2012

dalen


Je neemt een stampinback-karton plakt een kant een stuk af, en je zet er de grassprieten stempel aan de linkerkant op, er naast nog een keer maar dan iets lager.Dan ga je de kleine bloemetjes er op stempelen, allen met stazon zwart. Nu de kleinste vlinders met versamark stempelen.
Het afgeplakt papier nog steeds laten zitten.Heb een lila-achtige kleur(distress-inkt) op mijn sponsje en daar ga ik vanuit de linkerhoek, voorzichtig naar boven werken, als je boven bent weer je sponsje een keer be-inkten en nogmaals naar boven werken van onder uit beginnen.Nu met distress paars ook je spons be-inkten en links onder in de hoek in een soort driehoek naar boven laten uitvloeien, voorzichtig nog een keer herhalen, probeer de 2 vlinders een beetje te vermijden( die je met versamark hebt gedaan).Nu even met een waterpen wat druppels laten vallen en afdeppen.Haal je plakpapiertje eraf en stempel de grote vlinders zo dat je tekst er nog op kan.Kleur de stempels in met memento-markers in dezelfde kleur als de linkerkant van de kaart.Maak de buitenste rondjes in de vlinder wit met een gel-pen.Met een zwarte gel-pen de 2 andere vlinders en de ronde druppels, tekst er op en afmatten. Deze kaart is hetzelfde maar dan andere kleuren en tekst.
www.stampinback.nl   daar komen de stempels vandaan, groetjes Ballie......

23 opmerkingen:

  1. Hallo Bennarda,wat een prachtige kaarten heb je gemaakt en wat fijn dat je de gebruikte techniek zo duidelijk erbij uitlegt.Ik ga het zeker een keer proberen,groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schitterend Bennarda, heel erg mooi en wat een mooie teksten heb je erbij geplaatst. Super.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg mooi Bennarda mooie kleuren heb je gebruikt
    groetjes Josje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig!! echt schitterend van kleur en super teksten.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Two gorgeous cards, love the stamps.xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bennarda wat zijn dit een bjoeties, schitterend gedaan, prachtig kleurgebruik, heel delicaat.

    liefs amanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kaarten zijn dit weer en ook de teksten zijn heel mooi.
    Fijne zondag en groetjes, Liselot

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig mooie kaarten en de teksten zijn ook prachtig!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kaarten Bennarda, en heel erg bedankt voor je duidelijke beschrijving, ik heb 'm even bij mijn favorieten geparkeerd, zodat ik het ook eens kan proberen.
    Groetjes José

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige kaarten Bennarda
    Heel mooie kleuren ook.

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. bedankt voor je reactie op mijn blog.
    Hele mooie kaartjes heb je gemaakt met die vlinders en de sponstechniek. Een ideetje dat ik ook wel eens ga uitproberen. het resultaat verschijnt wel op mijn blog.
    groetjes
    ELs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, wat prachtig en leuk dat je zo uitgebreid hebt beschreven hoe je dit hebt gedaan. Dit ga ik zeker ook eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige kaarten weer en als ik het zo lees lijkt het zo simpel, heel mooi, groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Erg mooie combinaties Ballie, het resultaat is erg mooi bij beide kaarten!
    Je bent vast heel druk..."zie" je niet meer?

    Hartelijke groet, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat kun jij mooi stempelen zeg, prachtig zijn jouw kaarten. Een genot om naar te kijken. Ik stempel zelf hooguit een tekst want ik ben meer van het scrappen zoals je hebt kunnen zien. Leuk dat je volger bent geworden bij mij. Ik volg jouw blog nu ook.
    Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Ballie,

    dit is echt schitterend!! Wat een mooie stempels en wat kun jij dat prachtig zeg!! Allebei de kaartjes zijn hartverwarmend.....

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie kaarten! Ik hou van vlinders... En wat een andere kleur toch een heel andere uitstraling geeft... Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. mooie gestempelde kaartjes heb je gemaakt in prachtige kleuren.
    groetjes van an

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ballie, wat zijn je kaartjes toch mooi! Ik vind het ook zó leuk dat je er de beschrijving bij zet hoe je ze gemaakt hebt. Wie weet ga ik dat ook nog eens proberen. Groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Ballie,

    Ik heb het ook geprobeerd en de kaart staat nu op mijn blog.
    Bedankt voor de duidelijke uitleg.
    Ga het zeker nog eens proberen.

    Groetjes Sippie.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Ballie,

    Wat een prachtige kaarten!! Vind het ook een hele mooie stempel!Ben ook volger bij je geworden.

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een mooie kaarten! zijn de tekststempels ook van stampinback?
    groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

wat aardig dat je een berichtje achter laat bij deze creatie.Ik lees iedere reactie en ben er heel blij mee, dus dank je wel en graag tot een volgende keer.
groetjes Bennarda (Ballie)

How kind of you to leave á comment on this creation, I read every comment and it makes me happy.Thanks a lot and love to see you again.
hugs, Bennarda (Ballie)